21. liittokokouksen keskusteluasiakirja julkaistu

5.9.2011

Vahva Liitto - Sinä ja Metallli

Tässä keskusteluasiakirjassa tarkastellaan edellä mainittuja kehityssuuntia ja niiden tuomia haasteita. Ammattiyhdistysliike löytää yhteiset tavoitteensa avoimen keskustelun ja pohdinnan kautta. Hyvä ja avoin keskustelu kyseenalaistaa ja tuottaa uusia näkökulmia ja ideoita.

Keskusteluasiakirja haastaa pohtimaan. Asiakirjan tekstit ovat tilannetta kuvaavia. Tekstit ovat kirjoitettu keväällä 2011. Pohdittavaksi esitetyt kysymykset ovat herätteeksi. Metallityöväen liiton 21. liittokokouksessa 27.–30.5.2012 päätetään liiton toiminnan linjoista seuraavaksi neljäksi vuodeksi.

Keskusteluasiakirjan pdf-version voit ladata tästä (HUOM iso tiedosto, 11Mt)
Keskusteluasiakirja PDF

Metallityöväen liitto hyväksyi kesäkuussa 2010 teollisuuspoliittisen ohjelman, Teollisuutta tarvitaan. Siinä käsitellään monia tässäkin asiakirjassa esiin nostettuja asioita ja esitetään liiton linjauksia teollisuuden toimintaedellytysten vahvistamiseksi. Ohjelma on hyvä rinnakkaislukemisto tälle keskusteluasiakirjalle. Ohjelma on muun muassa liiton verkkosivuilla.