Ylistys Murikalle

Kari Karjalainen

Tervehdys nuoret ja vähän vanhemmatkin jäsenet. Asiani koskee jäsenten mahdollisuuksia kouluttaa itseään mahtavassa Metallityöväen Murikka-opistossa. Nyt kun työtilanteet työpaikoilla ovat mitä ovat, kannattaisi ajatella itsensä koulutusta tulevaan ja nykyiseen.  Murikka-opisto tarjoaa erittäin monipuolista luottamustehtävistä yleissivistäviin aiheisiin.

Luottamusmies ja työsuojelukoulutuksiin saat työantajan tuen ja muihin kursseihin voi saada liiton koulutustuen, myös matkat korvataan julkisenliikenteen mukaan. Monet ammattiosastot antavat lisäksi kurssistipendejä joita kannattaa kysyä omalta ammattiosastolta, joten rahallista menetystä ei pääse syntymään.  Koulutuspäivän kuuluvat myös ruuat aamupaloineen ja kahvitaukoineen, joten nälkää et ainakaan pääse näkemään.

Kurssipäivän jälkeen voi harrastaa liikuntaa pururadalla tai liikuntahallissa. jossa on punttisali, palloiluhalli ja uimahalli saunoineen. Saunoa voit myös aivan mahtavassa rantasaunassa. Lisäksi alueelta löytyy ulkoilureitti laavuineen. Iltaisin voi myös heittää vapaalle Murikan omassa Mutteri baarissa, jossa A-oikeudet ja lompakkoystävälliset hinnat. Ei kuitenkaan kannata viihdyttää itseään liikaa, koska seuraava kurssipäivä voi kokemuksesta olla aika tuskallinen.

Omista koulutus kokemuksista ei ainakaan löydy mitään moitittavaa. Joten ei muuta kuin, hakupapereita täyttämään ja opintovapaalle Murikkaan.

www.murikka-opisto.fi