Pakki pois päältä!

Riitta Häyhänen

Joka päivä, avatessani television tai radion, kuulen taas että jostakin firmasta suomessa laitetaan porukkaa kilometritehtaalle, tai sitten lomautetaan. Ja tämä koskee satoja ihmisiä kerrallaan. Olenkin usein miettinyt, mitä näille ihmisille oikeasti tapahtuu? Työllistyykö heistä monikaan? Mihin nämä ihmiset joutuvat? Osa tietenkin ”pääsee” eläkeputkeen.

Tuntuu ettei suomalaisia työläisiä enää tarvita, koska olemme liian kalliita työnantajille! Anteeksi olemassaolomme, ja ettemme ole tehneet talkootyötä tai vaikkapa puolittaneet ”suuria” palkkojamme!

Masentavaa, työnantajat ovat päässeet niskan päälle. Olisikohan ay-liikkeen ryhdyttävä nyt toimimaan ihan tosissaan?! Metalliliitokin voisi herätä Ruususen unestaan.

Nyt kaivataan oikeaa toimintaa, etteivät työläiset kuole sukupuuttoon! Otetaan siis pakki pois päältä, ja laitetaan kuutosvaihde sisään! Ei enää nöyristelyä vaan toimintaa!