Äänestä ja tee vaikutus

Nyt on Metalliliiton jäsenillä vaikuttamisen paikka. Äänestämällä liittokokousvaaleissa määritellään Metalliliiton suunta seuraavaksi nelivuotiskaudeksi. Mikä on Metalliliiton suunta ja ketä liitossa tekee päätöksiä, siitä päättää tämän vuoden toukokuussa pidettävä liittokokous. Ei ole ihan sama ketä liittokokoukseen valitaan. Äänestämällä Metallin Vaikuttajaa, tiedät että sinulla on puolestapuhuja kun päätöksiä tehdään. Äänestämien käy helposti ennakkoäänestyksenä postin välityksellä 2.–16.3. ja varsinaiset vaalipäivänä uurnavaaleissa 25.–27.3.2012 Muista postittaa ennakkoäänesi tiistaina 13.3. jotta se on varmasti ajoissa perillä perjantaina 16.3. jolloin ennakkoäänestys päättyy. Uurna vaaleissa äänestävät saavat uuden todisteen äänioikeudestaan liittokokousvaaleissa postissa, muista ottaa tämä todistus mukaan vaalipaikalle jotta voit äänestää. Ammattiosastot ja Metalliliitto ilmoittavat uurnavaali paikat lähempänä äänestystä.

Miksi Metallin Vaikuttajat?

Ilman Metallin Vaikuttajia olisi Metalliliitto jo historiaa ja olisimme osa isoa TEAM liittoa, jonka byrokraattinen rakenne ei olisi ollut jäsenten edunvalvonnan kannalta paras mahdollinen. Metallin Vaikuttajat äänestivät liittofuusiota vastaan ylimääräisessä liittokokouksessa, vaikka heitä uhattiin ”korpivaelluksella”. Metalliliitto ei ole täydellinen ja siinä on kehitettävää, on se kuitenkin Metallityöläiselle paras mahdollinen, siksi sen toiminnan kehittämiseen on keskityttävä entistä voimakkaammin tulevalla liittokokouskaudella. Tähän olemassa olevan toiminnan kehittämiseen Metallin Vaikuttajat haluavat panostaa.

Liittokokouksessa ja liittovaltuustossa Metallin Vaikuttajat ovat käyttäneet runsaasti puheenvuoroja. Puheenvuoroissaan he ovat on tuoneet esiin erilaisia vaihtoehtoja joilla pyritään tuomaan esiin jäsenten näkemyksiä. Liiton päättäviin elimiin ei kannata valita kumileimasimia, jotka ovat valmiita hyväksymään sokeasti ylhäältä tehtyjä esityksiä, vaan tuovat tarvittaessa vaihtoehdon esille, näin toimivat Metallin Vaikuttajat. Metallin Vaikuttajat ovat toimineet aktiivisesti myös Metalliliiton julkisten tavoitteiden puolesta, käyttämällä liittovaltuustossa runsaasti puheenvuoroja, sekä keränneet nimilistoja liiton johdolle. Tämän seurauksena Metalliliitto julkisti vihdoin neuvottelu tavoitteensa. Tavoitteita tarvitaan myös tulevaisuudessa ja Metallin Vaikuttajia tuomaan niitä esiin.

Äänestämällä voit myös voittaa

Metalliliitto järjestää äänestäneiden kesken kilpailun jossa on palkintona kuuden hengen matka Maranelloon, Italiaan. Lisätietoja kilpailusta löydät netistä www.aanestamallavoitat.fi, lisäksi monet ammattiosastot järjestävät arvontoja omien äänestäneiden jäsenten kesken. Älä siis anna tämän mahdollisuuden vaikuttaa ja voittaa mennä ohi, sillä olet sen arvoinen.
Äänestä liittokokousvaaleissa Metallin Vaikuttajaa, jotta olisi vaihtoehtoja.